The problem with vehicles movement through a roundabout

  • Bojan Marić University of East Sarajevo - Faculty of Transport and Traffic Engineering in Doboj, Republic of Srpska (BIH)
  • Nenad Branković University of East Sarajevo - Faculty of Transport and Traffic Engineering in Doboj, Republic of Srpska (BIH)
Keywords: roundabouts,, conflict points, traffic safety

Abstract

Cilj  primjene  i uvođenja  kružnih  raskrsnica  jeste efikasnije  i bezbjednije  funkcionisanje saobraćaja, kao i smanjenje broja konfliktnih tačaka u odnosu na raskrsnice sa direktnim ukrštanjem tokova. Međutim izgradnja kružnih raskrsnica pored svih svojih prednosti se mora raditi u skladu sa propisima i standardima, uz određeno iskustvo zemalja koje su prepoznale probleme i izgradile mnoge kružne raskrsnice. S tim u vezi, u ovom radu su na osnovu video snimaka na kružnoj raskrsnici u naselju Rebrovac u Banjaluci identifikovane konfliktne tačke i izvršena je raspodjela vozila koja su se pojavila na posmatranoj kružnoj raskrsnici u periodu snimanja. I pored manjeg broja konfliktnih tačaka u odnosu na raskrsnice sa direktnim ukrštanjem tokova, kružne raskrsnice na ovim prostorima i dalje predstavljaju problem. Ovaj problem ne treba zanemarivati jer je sve veći broj saobraćajnih nezgoda u kružnim raskrsnicama. Osnovni cilj je svesti greške na minimum, jer manji broj grešaka doprinosi i povećanju bezbjednosti saobraćaja.

Downloads

Download data is not yet available.
Published
2020-03-26
How to Cite
Marić, B., & Branković, N. (2020). The problem with vehicles movement through a roundabout. Journal of Road and Traffic Engineering, 66(1), 33-40. https://doi.org/10.31075/PIS.66.01.07